connection / compassion / collaboration

Om Omnia Clinic

Omnia er det latinske ord for ”helhed”

I Omnia Clinic ser vi hele dig.
Vi ser dig som et helt menneske – og du bliver mødt af hele mennesker. Vi tror på, at sundhed og sygdom er et udtryk for summen af fysiske, psykiske, mentale og emotionelle påvirkninger.

Vi arbejder ud fra den overbevisning, at livsstil kan være dit stærkeste middel til at skabe de resultater, du ønsker, i rejsen mod bedre sundhed. En helhedsorienteret sundhed. I Omnia Clinic ordinerer vi ikke farmaceutisk medicin.

Omnia er en Functional Medicine klinik

Hvor vi dagligt arbejder med den enkelte klient
ud fra et afsæt i det lægefaglige, støttet af den nyeste teknologi. Functional Medicine er en systematisk, helheds- og årsagsorienteret måde at anskue sygdom og sundhed på.

Ud fra rodårsagen til den enkelte klients symptomer og sygdom, kan vi med ændringer i livsstil, i kosten, i motionsvaner, i søvn, stress og arbejdsvaner, eller med ændringer i overbevisninger om sig selv, opnå markante forbedringer i trivsel, i sundhed og helbred. I målbare og mærkbare parametre.

Vi er også hele mennesker

Det er helt essentielt for vores arbejdsglæde i Omnia Clinic,
at vi får lov at være hele mennesker i mødet med vores klienter. Som læger er vi trænet til at formidle viden, men uden involvering af os selv, som de mennesker vi er.

I Omnia Clinic bringer vi os selv ind i mødet med dig. Det betyder f.eks., at vi viser følelser og omsorg og kan bliver rørte under en konsultation.

Vi har selv hver især vores sundhedsrejse,
og har selv gået vejen med at udforske, hvordan livsstil påvirker vores trivsel. Vi har hver især været igennem livets udfordringer, sorg, sygdom, traumer og tab – Og vi tør godt at tale om det. Fordi det er livet med sine helheder.

Ud fra den tilgang i kombination med evidensbaseret viden, erfaring og dyb omsorg, skaber vi sammen med dig, den plan, der er den bedste i din situation.